GDPR

GDPR – General Data Protection Regulation

Den 25 maj 2018 ersätts Personuppgiftslagen (PUL) med Dataskyddsförordningen, eller General Data Protection Regulations (GDPR). Detta för att modernisera reglerna i dataskyddsdirektivet och få en mer likartad hantering inom hela EU.

Syftet med Personuppgiftslagen är att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks när personuppgifter behandlas. Samma syfte har den nya GDPR med det tillägget att företagen måste kunna visa hur de hanterar uppgifterna på ett säkert och korrekt sätt.

 


Din integritet är viktig för Två händer och vi ansvarar för den personliga information som du förser oss med. För att du som patient/kund ska känna dig trygg så beskriver denna personuppgiftspolicy hur Två händer behandlar, lagrar och hanterar dina personuppgifter.

Personuppgiftspolicy 2018

1. Om företaget Två Händer
Två händer ansvarar för samtliga uppgifter som du lämnar i kontakt med företaget. Det kan vara vid ett fysiskt besök hos Två händer, på webbsajten, via telefon, epost, chatt eller facebook.
Två händer går att nå på följande sätt:
Post- och besöksadress: Färjestadsvägen 13, 654 65 Karlstad
Telefon: 070-27 97 027
Mail: hej@tvahander.se
Facebook.com/tvahander

2. Vilket tillämpningsområde gäller denna personuppgiftspolicy
Denna policy gäller kunder/patienter som besöker Två händer och bokar något via www.tvahander.se, facebook.com/tvahander eller BokaDirekts bokningssajt tvahander.bokadirekt.se.
Den gäller också vid nyttjande av Två händers kanaler på sociala medier. (Facebook)
Personuppgifter är information som enskilt eller i kombination med andra uppgifter kan användas för att identifiera dig som användare som en fysisk nu levande person. Det kan t.ex. vara ditt namn, ditt personnummer, din e-postadress eller ditt telefonnummer.

3. Vilka data samlar Två händer in och hur används den?
Vårt främsta syfte för att behandla dina personuppgifter är för att Två händer ska kunna fullfölja åtaganden och identifiera dig som patient/kund samt att utföra korrekt behandling. Syftet är också att föra relevanata journalanteckningar över tidigare samt kommande behandlingar.
Som personuppgiftsansvarig har Två händer ansvaret för att dina personuppgifter behandlas på ett säkert sätt och att GDPR följs.
De kunder i kundregistret som inte har besökt Två händer under en period över 12-månader kommer att raderas helt.

4. Säkerhet
Två händer skyddar dina personuppgifter genom en kombination av tekniska och organisatoriska lösningar.
Personuppgifter som skickas in till Två händer utan att det efterfrågats kommer inte att sparas längre än en 1 månad.

5. Hur används personuppgifter inom marknadsföring?
Två händer använder i första hand sociala medier för att ge relevanta förslag och erbjudanden för dig som kund.

6. Överföring av information
Två händer lämnar inte ut din information till tredje part i syfte av marknadsföring.

7. Ändringar av denna personuppgiftspolicy
Uppdateringar och förändringar i denna personuppgiftspolicy publiceras på www.tvahander.se och/eller kanaler på sociala medier – företagets facebooksajt

8. Begära registerutdrag
Du som kund hos Två händer har alltid rätt att begära registerutdrag för att kunna kontrollera den informationen som företaget har registrerat i sitt system.
Kunden/patienten kan alltid begära ut sin journal samt få sina personuppgifter raderade när hen vill. Detta mot uppvisad legitimation för gällande patient.

9. Felaktiga uppgifter
Upptäcker du som kund att registrerade uppgifter om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande så är Två händer skyldig att rätta dessa.